KELLER Nieuwsbrief

Communicatie wordt steeds belangrijker. Zowel tussen producten als tussen mensen. Met onze nieuwsbrief ontvang je iedere twee maanden onze nieuwsbrief. Kort en krachtig op de hoogte van wat onze zintuigen in de markt opgemerkt hebben.

Aquatech 2019 - hoe was ie?

6 AquatechBezoek geïnteresseerd in digitalisering

De organisatie van een evenement kan in zijn terugblik wel lovend zijn over het resultaat, maar hoe hebben wij dat ervaren, als exposant? KELLER Nederland had een prachtige stand in hal 12, in de hal die in het teken stond van process control & automation.

Misschien op het eerste gezicht niet direct de meest logische plaats, maar in de praktijk bleek de locatie een schot in de roos. Vlakbij het Aquastage met doorlopend presentaties en - ook niet onbelangrijk als je vier dagen beurst - omringd door geweldige catering. De kwaliteit van bezoek op onze stand was heel erg hoog. En wat opvallend was, en anders dan voorgaande jaren, veertig procent van het bezoek was geïnteresseerd in IoT.

Onze stand stond goed in het zicht en de enige keer dat we kans zagen even een paar foto’s te schieten, was op het moment dat ie voor opening nog leeg was. Daarna hielden onze voeten het nog maar nét uit.

Winacti5 Victorinoxe

Wij van KELLER Nederland hadden ook nog eens een mooie winactie, iedere dag verlootten we een Victorinox zakmes, mét digitale hoogtemeter. Passend, vonden we zelf. En die viel in goede aarde bij de winnaars. Eén quootje van een winnaar dan, vooruit: “Ik kom voor mijn werk geregeld in zeer afgelegen gebieden. Dit komt dan echt heel goed van pas!”

Wat wij verder zelf van de beurs vonden? Goed en ruim opgezet, heldere bewegwijzering, heerlijke catering - oh dat zeiden we al? - en heel veel kwalitatief hoogwaardige gesprekken. We zijn dus na de beurs direct lekker druk bezig met het opvolgen daarvan.  

Digitalisering - IoT - workshop

Nu hebben we dit jaar voor het eerst gerichte IoT-workshops georganiseerd, in eigen huis. De interesse tijdens deze beurs - én de ervaring van die eerste serie - maakt dat we dat komend voorjaar weer in de planning zetten. Wil je op de hoogte gehouden worden, stuur dan even een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dat is vrijblijvend en de workshop is gratis. Dus wat let je?

Wat vond de organisatie?

De RAI organiseert de Aquatech op verschillende plekken in de wereld, maar de bakermat ligt in ons eigen kikkerlandje. Daarbij: Nederland - waterland, dus met water hebben we wel iets met zijn allen. De Nederlandse editie van de beurs vierde dit jaar zijn vijfenvijftigste verjaardag. En niet alleen vanwege dat heuglijke feit spatte het enthousiasme van de organisatie af. Nee, ook het succes van een aantal vernieuwende componenten op en tijdens de beurs, zorgde voor blije gezichten.

 

Directeur Annette Bos en content directeur Tom Freyberg vertelden desgevraagd over die vernieuwingen en over het gevoel van magie toen die wel heel goed aan bleken te slaan. Annette: “Wij zeggen wel: water is van niemand en tegelijk van iedereen. Het houdt zich niet aan grenzen en daarom is internationale samenwerking zo enorm belangrijk. We zien groeiend besef voor de noodzaak van samenwerking. We brengen internationale partijen samen met lokale kennis. Dat is waar een beurs een duidelijk verschil maakt, het gaat hier niet om producten, die kun je online wel vinden. Het gaat hier om het contact. Om de menselijke interactie.”  

 

Annette Bos houdt wel van een beetje vernieuwen op zijn tijd. “We wilden op en rondom de beurs op een innovatieve manier inhoud geven aan het samenzijn. Geen gescripte conferentie met uitgeschreven praatjes en presentaties maar echte interactie. Een soort Forum Romanum waar zaken en ontspanning samengaan en we echte hot topics aan konden snijden. Zonder planning en een tikkeltje provocatief maar dat pakte enorm goed uit!” Tom vult aan: “We wilden met het Innovation Forum echt iets origineels creëren - een tegengif voor 'Conference-moeheid'. Sprekers die zich als een soort gladiatoren tot elkaar verhouden. De vibe en de buzz, ze waren er!”

 

6 Aquatech JanetEr werd gediscussieerd in arena-stijl, er werd bij een virtueel haardvuur bijgepraat, er was een Augmented Reality Demonstratie, expert-lunches en matchmakingsessies die de hele dag door zorgden voor het aangaan en aanhalen van contacten.

 

Een van de reacties steken ze als een enorme pluim op hun gezamenlijke revers: Will Sarni, oprichter en CEO van Water Foundry: "Het Innovation Forum heeft me verwend omdat het mijn verwachtingen voor andere evenementen drastisch heeft gewijzigd. Het was het meest mensgerichte en boeiende evenement dat ik in mijn carrière heb bijgewoond." En deze heer heeft er een paar afgelopen, dat mag je van ons aannemen.

 

Hm. We zien een uitdaging ontstaan voor de volgende editie. Jezelf overtreffend wordt lastig met zo’n succes.

Nieuwsbriefarchief